Strona stworzona z myślą o sportowcach.
Sprawdź nas: bodyworld.pl

Trenuj HIIT gdy chcesz się wyciąć i spalić tłuszcz

Trenuj HIIT gdy chcesz się wyciąć i spalić tłuszcz

Wymagające treningi oporowe (siłowe) wraz z treningiem aerobowym o niskiej intensywności i długim czasie wykonywania to najpopularniejsza metoda stosowana w celu osiągnięcia wyciętej (wyrzeźbionej) sylwetki bądź też zrzucaniu znacznego nadmiaru tkanki tłuszczowej. Jest to o tyle dziwne, że metodę tą stosuje większość osób, mimo, iż już od dawna wszędzie huczy i grzmi, że jest to sposób który ogranicza zarówno rozbudowę tkanki mięśniowej jak i zmniejsza wydatek energetyczny z adipocytów (komórek tłuszczowych).  

Ograniczenia te objawiają się zwłaszcza w przypadku dużej ilości treningów aerobowych. Nadgorliwość w ich stosowaniu wyczerpuje zapasy energii, co daje sygnał do przywracania ich kosztem innych ważnych energochłonnych procesów, takich jak na przykład synteza białek – a więc odbudowa i rozbudowa tkanki mięśniowej. Natomiast, co gorsze, jeżeli nasz organizm nie wyrówna deficytu związanego z tym wydatkiem, nasze ciało zacznie spalać białko z komórek mięśniowych (katabolizm tkanki mięśniowej) co skutecznie niweczy nasze plany rozbudowy mięśni. Rozwiązaniem tego problemu są wspomniane treningi aerobowe o bardzo wysokiej intensywności lecz krótkim czasie działania. Wyniki wielu niezależnych badań, informacje wielu autorytetów z dziedziny sportu oraz kulturystyki potwierdziły, że treningi interwałowe mają niesamowity potencjał redukowania tkanki tłuszczowej bez nawet najmniejszych strat na tkance mięśniowej.

Podstawą treningu HIIT są przeplatane jednominutowe sprinty na poziomie 80-90% tętna maksymalnego wraz z jednominutowymi okresami odpoczynku, którego wysiłek powinien wynosić ok 40-50% tętna maksymalnego. Ta jedna zasada sprawia, że procesy zachodzące w naszym organizmie całkowicie się zmieniają. Trening HIIT znacznie skuteczniej zwiększa wydolność organizmu niż tradycyjne programy aerobowe, a dodatkowo stymuluje anabolizm tkanki mięśniowej (!), podnosi poziom testosteronu, spala znacznie większą ilość kalorii niż trening tradycyjny oraz przyśpiesza metabolizm na długo po zakończonym treningu. A to jeszcze nie koniec korzyści, w badaniach wykazano, że trening ten nasila sygnalizację insuliny, co oznacza większą ilość składników odżywczych w tkance mięśniowej. HIIT wpływa także na nasilanie syntezy białek mięśniowych, a więc mamy prawdziwy przełom – trening HIIT nie tylko zwiększa spalanie tkanki tłuszczowej, ale i pozwala na lepszą budowę tkanki mięśniowej.

Jedną z najważniejszych zalet treningu HIIT jest nasilenie procesów korzystnych do spalania tkanki tłuszczowej na długo po zakończonym treningu. Wyniki badań jasno pokazują, iż nasilenie spalania tłuszczu po wysiłku zależy nie tyle od jego długości, co intensywności! Oznacza to oczywiście, że jeżeli chcemy spalić więcej tkanki tłuszczowej musimy koniecznie wplatać trening o wysokiej intensywności do naszego planu treningowego. Co więcej, jest to do tej pory jedyny rodzaj wysiłku fizycznego, po którym stwierdzono i udowodniono zwiększone zużycie tlenu(tzw. EPOC- post-exercise oxygen consumption), które stanowi miarę wydatku energetycznego (kalorii) po zakończonym treningu.

Wspomnieliśmy już o tym jak należy trenować, musimy uprzedzić Was także że jest to niesamowicie ciężki i wyczerpujący trening (mimo, że trwa często tylko 15-20 minut). Jednak skuteczność tego treningu sprawia, że jest całkowicie warty tego trudu.

Mamy także propozycję najlepszych suplementów dla treningów interwałowych i HIIT. Oczywiście najważniejszym produktem dla tego treningu jest przedtreningówka przeznaczona dla sportu wytrzymałościowego oraz wytrzymałościowo-siłowego. Koniecznym w tego typu produkcie jest zawartość substancji zwiększającej wytrzymałość takich jak jabłczan cytruliny, czy beta-alanina, lepsze postacie argininy czy też dość istotne aminokwasy i/lub alfa-lactoalbumina. Wybierając najlepsze produkty braliśmy wiele czynników pod uwagę (skład, cena, opinie o produkcie). Najlepszym produktami przedtreningowymi dla treningów aerobowych HIIT są:

  1. Cannibal Perma Swole
  2. Genomyx Origin
  3. Driven Sports Splyce

Oczywiście są także produkty przeznaczone do tego typu sportów, jak Scitec Fire Works, BCAA Cross Training czy Trec SAW. Jednak produkty te nie wykazują tak dużej różnicy na ciężki trening.

Dalej zastanawiacie się czy warto zmienić trening na HIIT? Może poniższy wykres Was przekona…

 

Spalanie przy treningu interwałowym HIIT

Dodaj komentarz

Najnowsze artykuły

Blog Pure Sport
Strona stworzona z myślą o sportowcach.
Strona: http://pure-sport.pl
Email: admin@pure-sport.pl