Strona stworzona z myślą o sportowcach.
Sprawdź nas: bodyworld.pl

Sniadanie – najwazniejszy posiłek dnia

Błędem wielu osób jest pomijanie śniadania, bądź jego zlekceważenie i spożywanie czegoś „na szybko”. Wiąże się to z kilku powodów, jednym z nich jest pośpiech, innym lenistwo a jeszcze innym jest przyzwyczajenie naszego organizmu do większych posiłków wieczorami niż przed południem.

Przemówmy Wam jednak do rozsądku, dlaczego to właśnie śniadanie jest najważniejsze. Nasz organizm po nocy jest „wyposzczony”, wszystko co krążyło w krwiobiegu zostało już strawione i od tego czasu nasze ciało niczym gąbka chłonie cokolwiek mu dostarczymy. Soki trawienne są gotowe do działania non stop, po nocnej przerwie są one tak zagęszczone, że w ciągu 4 godzin strawiłyby śrubkę o długości centymetra.

Po przebudzeniu nasz metabolizm jest znacznie spowolniony, dlatego też należy go przyśpieszyć łatwostrawnym posiłkiem, dostarczając łatwostrawne produkty po których będziesz również syty i zadowolony. Dobrym pomysłem jest spożywanie płatków zbożowych, jednak należy wybierać te bez dodatku czystego cukru, za to z pełnego ziarna oraz z błonnikiem. Dorzuć trochę owoców, mogą to być suszone rodzynki czy morele. Garść orzechów (najlepiej mieszanka) uzupełni posiłek o tłuszcze, białka i mikroelementy. Płatki można zalać mlekiem (jeżeli Twój organizm je dobrze toleruje), w innym wypadku należy sięgnąć po jogurt, kefir lub maślankę.

O kolejnym posiłku powinieneś pomyśleć maksymalnie 3 godziny później, w międzyczasie możesz spożyć odżywkę białkową (z niewielką ilością węglowodanów). Jak już zostało powiedziane w innych artykułach, najlepsze przyśpieszenie metabolizmu oraz maksymalne wykorzystanie dostarczanych posiłków bez odkładania jako zapasowej energii (tkanka tłuszczowa), najlepsza dieta to częste posiłki o niewielkiej objętości.

Dodaj komentarz

Najnowsze artykuły

Blog Pure Sport
Strona stworzona z myślą o sportowcach.
Strona: http://pure-sport.pl
Email: admin@pure-sport.pl