Strona stworzona z myślą o sportowcach.
Sprawdź nas: bodyworld.pl

Proteiny – szybkie, wolne?

Białko

Na pewno wiecie, że proteiny są produktami spożywczymi, których stałe dostarczanie w naszej diecie ma bezpośredni wpływ na budowę tkanek w naszym organizmie – w tym tkanki mięśniowej. Jak jednak wygląda ten wpływ w przypadku białka serwatkowego, a jak w przypadku białka którego źródłem jest kazeina?Serwatka odznacza się bogatą zawartością aminokwasów rozgałęzionych, natomiast kazeina jest bogata w glutaminę. Poza tym droga trawienia każdego z tych białek jest odmienna. Proteiny z serwatki nasz organizm trawi znacznie szybciej, czasami nawet gwałtownie. Kazeina odznacza się natomiast bardzo powoli, kilka godzin, dlatego też jest ona najczęściej stosowana przed snem w celu zapewnienia ciągłego dostępu do aminokwasów naszej tkance.

Ze względu na inny okres trawienia tych białek, również inaczej wpływają one na nasze nasycenie i odczuwanie głodu. Serwatka szybciej dostarcza organizmowi sygnałów o sytości i znacznie szybciej zmniejsza apetyt. Kazeina znacznie później „zapełnia żołądek” i ze względu na stopniowe uwalnianie aminokwasów uczucie sytości jest mniej odczuwalne. Jeżeli więc chcemy zrzucić dodatkowe kilogramy, wypicie białka którego źródłem jest serwatka szybciej nasyci nasz żołądek a my nie będziemy podjadać nadmiaru węglowodanów.

Istnieją jeszcze produkty, tzw. hydrolizaty, których składnikiem jest hydrolizowane białko, składającym się w pewnej części z peptydów aminokwasów (związki aminokwasów połączonych ze sobą). W zależności od ilości aminokwasów będących w połączeniu wyróżnia się dwupeptydy, oligopeptydy (do 10 aminokwasów), polipeptydy (do 100 aminokwasów) oraz białka.

Badania kliniczne pokazują, że hydrolizaty serwatki, zawierają w swoim składzie aktywne peptydy, mające pozytywny fizjologicznie wpływ na organizm. Pełnią one ważną funkcję immunologiczną (zwiększają odporność na oddziaływanie czynników chorobotwórczych) oraz poszerzają naczynia krwionośne. To z kolei wpływa na zwiększony przepływ krwi, zwiększoną ilość składników odżywczych dostarczanych do mięśni, lepsze usuwanie zbędnych produktów przemiany materii oraz ograniczenie nadciśnienia.

Podczas poszukiwań najlepszego białka potreningowego – służącego najlepszej regeneracji mięśni po wytężonej aktywności fizycznej przeprowadzono liczne badania. Potwierdzone w nich zostały teorie, mówiące o najlepszej regeneracji poprzez hydrolizat serwatki. Naukowcy potwierdzają, że jest tak ze względu na pozytywne właściwości wynikające z istnienia aktywnych peptydów, pozwalających na bardzo szybki cykl trawienia i regeneracji. Zalecane jest aby szejk potreningowy zawierał od 30 do 50 gram właśnie tej formy białka, niezależnie od ilości węglowodanów, jakie również powinny zostać dostarczone po treningu.

Przykładowym hydrolizatem, którego źródłem jest wołowina jest Amix Monster Beef. Produkt o bardzo dużej zawartości białka bardzo szybko wchłanialnego i idealnego do zastosowania po treningu na odbudowę i rozbudowę tkanki mięśniowej.

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Najnowsze artykuły

Blog Pure Sport
Strona stworzona z myślą o sportowcach.
Strona: http://pure-sport.pl
Email: admin@pure-sport.pl