Strona stworzona z myślą o sportowcach.
Sprawdź nas: bodyworld.pl

Najpierw palimy tłuszcz, czy budujemy mięśnie?

Trening siłowy przy redukcji

Skuteczność spalania tkanki tłuszczowej zależy m.in. od spoczynkowej przemiany materii, ta natomiast zależna jest w dużym stopniu od posiadanej masy mięśniowej. Im mamy więc więcej tkanki mięśniowej, tym większa spoczynkowa przemiana materii.

Aby utrzymać posiadaną przez nas masę mięśniową organizm wykorzystuje zgromadzoną energię. Im więcej tej masy, tym więcej energii organizm zużywa na jej utrzymanie. Zatem każde zwiększanie masy mięśniowej przekłada się na zwiększony wydatek energetyczny ze strony naszego organizmu – czyli w końcowym rezultacie większe spalanie kalorii. O ile utrzymamy kaloryczność naszej diety na zbliżonym poziomie, będzie się to również przekładać na szybsze pozbywanie się tkanki tłuszczowej. Warto tutaj również zaznaczyć, że zalecanie osobom (czy to kobietom, czy mężczyznom) z nadmiarem tkanki tłuszczowej tylko treningów aerobowych nie jest dobrym rozwiązaniem. Oczywiście, przed ich użyciem musimy poznać prawidłowe techniki ich wykonywania, aby ćwiczenia dawały odpowiednie efekty i przede wszystkim, aby nie doznać jakiegoś urazu.

  • Według obliczeń, aby utrzymać 1 kg tkanki mięśniowej nasz organizm potrzebuje codziennie od 65 do 130 kcal.

 

SPOCZYNKOWA PRZEMIANA MATERII

Jest to najmniejsze tempo przemiany materii zachodzące w organizmie człowieka, niezbędne do podtrzymania podstawowych funkcji życiowych organizmu znajdującego się w stanie czuwania, w warunkach zupełnego spokoju fizycznego i psychicznego.

Niezależnie od tego, czy chce się nabrać masy mięśniowej, czy też pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, kluczem do końcowego sukcesu jest dieta. Każda osoba posiada coś takiego jak dzienne zapotrzebowanie na kalorie i to zapotrzebowanie warto sobie obliczyć. Redukcja tkanki tłuszczowej polega na spożywaniu codziennie mniejszej ilości kalorii niż nasze dzienne zapotrzebowanie. W takiej oto sytuacji nasz organizm nie mając zapewnionych dostaw dostatecznej ilości kalorii zmuszony będzie sięgać do zmagazynowanej tkanki tłuszczowej, która stanowi dla niego źródło energii.

Dodaj komentarz

Najnowsze artykuły

Blog Pure Sport
Strona stworzona z myślą o sportowcach.
Strona: http://pure-sport.pl
Email: admin@pure-sport.pl