Strona stworzona z myślą o sportowcach.
Sprawdź nas: bodyworld.pl

Dlaczego mimo ćwiczeń nie spalamy tłuszczu?

Dlaczego mimo ćwiczeń nie spalamy tłuszczu?

Co najmniej 2 razy do roku tysiące osób postanawia zrzucić tkankę tłuszczową. W ciągu roku mamy co najmniej 2 takie terminy, po nowym roku gdy rozpoczynamy realizację naszego noworocznego postanowienia, oraz późną wiosną, gdy pierwsze wysokie temperatury zmuszają nas do odsłonięcia otłuszczonego ciała. Kluby fitness przeżywają oblężenie, z czego większość osób zakończy przygodę z siłownią w ciągu miesiąca niezadowolona z wyników. Dlaczego tak się dzieje?Treningi fizyczne to ciężka praca, która musi być poparta odpowiednim zaangażowaniem, znajomością technik wykonywania poszczególnych ćwiczeń oraz ułożonym planem treningowym. Nawet gdy spełnimy powyższe warunki, to i tak nie będzie to miało większego wpływu, jeżeli nie połączymy ciężkich treningów z odpowiednią dietą redukcyjną.

Według badań przeprowadzanych na osobach uczęszczających na siłownie, większość osób nie ćwiczy na tyle dużo, by doprowadzić do redukcji masy ciała bez zmiany diety. Ponadto wiele z nich, by wynagrodzić organizmowi wysiłek wykonywany na siłowni, zaczyna więcej jeść. Dostarczając w ten sposób jeszcze więcej kalorii co sprawia, że wskaźnik na wadze nie spada, a nawet wzrasta.

Należy również zwrócić uwagę na 3 dodatkowe kwestie, które szerzej zostaną poruszone w odrębnych artykułach:

  • ćwiczenia aerobowe są bardziej skuteczne w celu redukcji tkanki tłuszczowej,
  • ćwiczenia siłowe powodują głównie wzrost tkanki mięśniowej, a więc zyskujemy dodatkowe kilogramy,
  • 1 kg tkanki tłuszczowej ma większą objętość niż 1kg tkanki mięśniowej – a więc wskazania wagi mogą się nie zmieniać, podczas gdy nasza sylwetka staje się smuklejsza i bardziej wysportowana.

Ile musimy trenować dziennie?

W ciągu minuty o umiarkowanej intensywności spalamy ok 10 kalorii, tymczasem kawałek czekolady to 210 kalorii, których spalenie wymaga ponad 20 minut biegu bądź jazdy na rowerze. Załóżmy więc, że dziennie spożywamy 2000 kalorii, z czego nasz organizm przy naszej aktywności fizycznej potrzebuje ~1500 kalorii. Musimy zatem 500 kalorii spalić poprzez trening. Trening 50 minutowy dziennie pozwala dopiero na zrównoważenie ilości dostarczanej energii z jej wydatkowaną. A gdzie jeszcze nadwyżka tej wydatkowanej?

Wspomaganie?

Wiele osób stosuje spalacze tłuszczu w celu zwiększenia wydatkowania energii, jednakże i one nie pomogą jeżeli nie zmodyfikujemy swojej diety i zmniejszymy ilość dostarczanych kalorii z pożywienia. Musimy pamiętać, że spalacze mają nam pomóc spalić tkankę tłuszczową, jednak nie zrobią za nas treningu.

Więc co teraz?

Zapraszamy więc do przeczytania artykułów przedstawiających układanie diety do swoich wymagań i celów. Pamiętajcie, że dieta jest kluczowym czynnikiem warunkującym wygląd naszej sylwetki oraz kondycję i zdrowie naszego organizmu.

Dodaj komentarz

Najnowsze artykuły

Blog Pure Sport
Strona stworzona z myślą o sportowcach.
Strona: http://pure-sport.pl
Email: admin@pure-sport.pl